Reklamation & Garanti
Viktiga punkter vid reklamation
Reklamationer måste i enlighet med konsumentköplagen rikta sig till försäljningsstället, dvs där produkten såldes.
Du är skyldig att lämna inköpsbevis (kvitto eller kontoutdrag) med inköpspris och datum för att kunna reklamera din produkt.
Om reklamationskravet ska riktas till Ultimate Nordic (Hällmarkofsweden.se) måste du skicka mail till info@hallmarkofsweden.se
Vi ger livstidsgaranti på alla våra hällar och kaffepannanor. Det gäller även hällar som ingår i våra set. (Observera att livstidsgarantin gäller hällar och inte kompletta set, gasolslangen bör/ska till exempel bytas ut var femte år.)
Garantin gäller vid materialdefekt vid normalt bruk. Om det sker något med din häll kontaktar du först och främst din återförsäljare. Har du köpt produktien via vår hemsida, kontaktar du Hällmark direkt. I fall där produkten du reklamerat inte längre finns i sortimentet så får du en likvärdig produkt i utbyte.